Vizualaus mąstymo mokymai mokytojams

Vizualaus mąstymo mokymai mokytojams

Karantinas privertė Lietuvos mokyklas pereiti prie nuotolinio mokymosi per ypač trumpą laiką, todėl šis laikotarpis nebuvo lengvas nei mokytojams, nei mokiniams, nei tėvams. Vienas iš sunkumų, kylančių mokytojams – kaip įdomiai ir įtraukiančiai pristatyti pamokos turinį? Po kelių savaičių pamokų per Zoom’ą mokiniams pradeda suktis galva nuo vienodo ir monotoniško informacijos pateikimo. Bet ką daryti?

Kai su manimi susisiekė Dovilė iš programos „Renkuosi mokyti“ ir paprašė padėti spręsti šią problemą, pamokant mokytojus efektyviai kurti vizualus savo pamokoms, nudžiugau – bus proga mokymus iš „gyvai“ perkelti į internetinę erdvę. Seniai apie tai galvojau, bet vis neprisiruošdavau padaryti, o dabar staiga atsirado papildomos motyvacijos 🙂

Vizualas dažnu atveju yra raktas ir aiškenį ir lengvesnį naujo turinio supratimą – tik pabandykime isivaizduoti kaip pasunkėtų procesas, jei iš IKEA parsivežtą naują baldą turėtumėm surinkti nesinaudodami instrukcijoje pateiktais piešinėliais! Deja, bet kartais mokytojams sunku patikėti, kad jie gali sukurti panašius piešinėlius. O iš tiesų piešimas yra įgūdis, kurio nesunkiai galima išmokti. Vizualus mąstymas – taip pat. Šiam įgūdžiui įgyti tereikia truputėlio žinių ir tada daug praktikuoti savo vedamų pamokų metu.
Taigi šių mokymų tikslai buvo aiškūs:
1. Padėti patikėti, kad mokytojai gali piešti.
2. Suteikti bent teorinių žinių pagrindą, leisiantį vėliau praktikuoti piešimo įgūdžius savarankiškai.

Penktadienį seniai planuoti mokymai pagaliau įvyko! Kadangi tai buvo pirmieji piešimo mokymai, kuriuos vedžiau internetu, truputį jaudinausi – esu įpratęs matyti kaip mokymų dalyviai piešia prieš mano akis, todėl galiu iškart pakomentuoti, pagirti, koreguoti, duoti paratimų. Nuotolinių mokymų formatas truputį kitoks – kalbi sau į ekraną, rodai darbų pavyzdžius skaidrėse, demostruoji kaip sketchint’i šalia padėtoje planšetėje, bet dalyvių piešinių nematai. Belieka pasitikėti ir iš veidų nuspėti, ar jiems gaunasi sekti mano instrukcijomis, ar vis dėlto reikia grįžti prie ankstesnio žingsnio ir jį pakartoti.

Nustebino mokytojų motyvacija ir pozityvumas, o iš tų piešinių, kuriais mokytojai pasidalino, matėsi, kad puikūs ir rezultatai. Deja, paskutinį mokymų pusvalandį pradėjo strigti interneto ryšys ir garsas pradėjo trūkinėti.

Kaip ten bebūtų, vos pasibaigus mokymams iškart gavau keletą padėkų. Panašu, kad mokytojams jie tiko ir patiko. Po poros savaičių ketinu daryti panašius mokymus visos Lietuvos mokytojams (daugiau informacijos apie juos čia), todėl jau dabar tobulinu mokymų programą, ieškau būtų kaip dar paprasčiau paaiškinti kai kuriuos dalykus ir užtikrinti gerą interneto ryšį.

Meno pasaulyje sakoma, kad be apribojimų neįmanoma pažinti kūrybos laisvės. Panašu, kad karantinas sudarė galimybę ir man sukurti naują nuotolinio mokymosi programą! Kveičiu ją išbandyti!

 

„Tavo mokymai buvo labai organiškai, labai gražiai perėjai nuo smulkmeniško detalaus piešimo prie esmės, esminio atvaizdavimo. Kaip pasakytų mūsų mylimas autorius, edukatorius G. Petty – priėjai prie kaulo, t. y. prie esmės vaizdavimo, o paskui jau kiekvienas tą kaulą aplipdys mėsa po truputį. Padėjai atidžiau stebėti, išanalizavus smulkmenas atvaizduoti tiksliai esmę . Parodei, kad piešinys yra kaip konstruktorius, iš kelių detalių galima sudėti labai daug variantų. Man labai patinka taip žiūrėti ir į problemas – pamatyti visumą, o paskui narplioti po detalę. Ačiū!“ – Dovilė