Kaip efektyvi vizualizacija gali suburti žmones veiksmui

Kaip efektyvi vizualizacija gali suburti žmones veiksmui

Kad efektyvios vizualinės priemonės gali atkreipti dėmesį ir telkti auditoriją niekam ne paslaptis. Tačiau ar ji gali įgalinti veiksmui? Taip, tikrai taip. Savo kailiu įsitikinome.

2017 metų gegužės mėnesį iniciavome jaunimo savanorystės projektą Socialinis sufleris. Galima sakyti, kad projektas atsirado iš niekur – idėja buvo visiškai nauja, nebuvo jokio sekėjų rato. Pradėjome nuo nulio. Tačiau jau metų pabaigoje užregistravome 200-ąjį projekto dalyvį. Turint omenyje, kad tai nėra tiesiog web-click’as, share’as ar produkto nupirkimas, o prašymas įgyvendinti savanorišką iniciatyvą, šis rezultatas yra tiesiog neįtikėtinas, nes reikalauja ne tiesiog įprasto veiksmo, o kardinalaus elgesio pokyčio. Projekto metu žmonės pradėjo daryti tai, ko anksčiau nedarė – pradėjo savanoriauti, o kai kurie net pasakojo apie pasikeitusias vertybes.
Lyginant su panašaus masto projektais patyrėme stulbinamą sėkmę, todėl sulaukėme net tyrėjų iš užsienio dėmesio, norinčių analizuoti mūsų kampanijos fenomeną.
Šiuo metu į projektą yra įsitraukę daugiau nei 1000 jaunų žmonių iš visos Europos. Taigi, kokia mūsų sėkmės paslaptis?

1.Patrauklus dizainas, gimęs iš pokalbio su klientu

Kadangi tai buvo socialinis projektas, neturėjome užsakovo. Viena vertus tai suteikė mums visišką laisvę, kita vertus jautėme didelį nesaugumą eidami į žaidimą be jokių taisyklių. Kad geriau suprastumėme tai, ko reikia, susitelkėme į galutinį naudos gavėją ir jo poreikius – mūsų atveju tai buvo jauni žmonės iš įvairių Lietuvos regionų.

Galvodami apie jų poreikius, analizavome, kas jiems gražu ir kas ne, kokią emocinę žinutę neša viena ar kita mūsų nupiešta iliustracija. Lankydami bendruomenes grafiškai recordinome jų pokalbius, todėl atradome dažniausiai naudojamus terminus („keywords„), kurių pavaizdavimą tikrinomės su pačiais jaunais žmonėmis. Laikui bėgant sukūrėme savotišką vizualų žodyną – galėjome greitai nupiešti ne tik namą ar gėlę, bet ir mokyklą, jaunimo centrą ir savivaldybę, tuo pačiu perteikdami emocijas, kurias šios įstaigos sukelia jauniems žmonėms.

Kartu sukurtas vizualus žodynas tapo efektyvia komunikacijos priemone – vėliau pastebėjome, kad projekto dalyviai naudoja mūsų ikonas ir savo užrašuose, tarpusavio komunikacijoje.

2. Nuosekli vizualinė kampanija

Grafinio recordinimo metu sukurtą vizualinį žodyną skaitmenizavome ir pradėjome jį naudoti virtualioje komunikacijoje: interneto svetainėje, Facebook postuose, Instagrame, sukūrėme memus, dėjome juos ant marškinėlių, plakatų, leidiniuose, toliau tokius pačius simbolius naudojome seminarų metu piešdami ant lentos.

Nuoseklus vizualo naudojimas ir branding’as padėjo jaunimui tapatintis su projektu, o visuomenei atpažinti mūsų savanorių daromą poveikį. Palaipsniui didėjo iniciatyvos pripažinimas ir noras prie jos prisijungti, prisidėti gerais darbais.

 

3. Paprastas spalvų derinys

Viena dažniausiai daromų klaidų – gausus spalvų naudojimas. Mūsų atveju mes pasirinkome paprastas spalvas, kurias jauni žmonės galėjo lengvai rasti net Paint’o programoje. Tai on-boardin’o juos kurti kartu su mumis, tapti projekto partneriais ir bendraautoriais.

 

Ar ir jūs planuojate socialinę kampaniją? Jei taip, mielai pasidalinsime patirtimi! Parašykite mums

Daugiau apie mūsų darbą su „Socialinio suflerio“ projektu galite sužinoti čia arba pačiame projekto interneto puslapyje.